A 2013- as őszi/téli kampányában a Dolce&Gabbana is megfogalmazta a tökéletes állítást: a barokk menő! Visszatért az alapokhoz a tervezőpáros, ám számunkra újként hatott mindaz a báj, elegancia, pajkosság, amit kaptunk általa. Visszarepített minket a régi időkbe: sokat használták a fehér csipkét, arannyal gazdagított hímzések, végletekig kidolgozott kellemes virágok, feltűnő fülbevalók, hajpántok, hajcsatok, hatalmas gallérok és ékszerek minden mennyiségben jellemezték a kollekciót. És a legfontosabb hozzávaló a romantika! Mindannyian légiesnek és szerelemre késznek érezhetjük magunkat ilyen gyönyörű darabokban.
2013- ban igazán tökéletesre fejlesztette a D&G ezt a stílust, ám akkor az utcai divatban még nem jelent meg, csak finoman vettük át a mindennapi ruhatárunkba - először a díszes, fel-le csatolható galléroknak lett nagy divatja, majd a térdzoknikat viseltük nagy hévvel - csipkével vagy csipke nélkül, az arany díszítéseket azonban szinte az első pillanatban átvettük (erről olvashattok egy előző bejegyzésemben - Aranykor). Mára azonban mindennapossá vált ez a stílus, minden kereszteződésben összefuthatunk egy barokk stílusú darabbal. Bár ehhez a stílushoz bátorság kell, de közel sem akkora, mint például a bandita szemöldökhöz (szintén előző bejegyzésemben olvasható) valamint árban is kicsit magasabb kategóriás cuccok, de mindenképpen megéri a befektetés - akár egy szoknya, felső vagy kabát minden szettünkhöz csodásan passzolhat. Remek alapdarabnak számíthat a szekrényünkben, és ne feledjük - a barokk stílus örök!
A kicsik is bátran viselhetik - akár össze is öltözhetnek a mamájukkal.